Crisis management

Crisismanagement

Een organisatie crisis is een zware noodsituatie waarbij het functioneren van de organisatie ernstig verstoord raakt. Onderdeel van een crisis kan zijn, maar is niet gelimiteerd tot:

  • een aanstaand faillissement;
  • een vastgelopen MT- of directieteam waardoor er geen keuzes meer kunnen worden gemaakt;
  • negatieve cashflow;
  • een significante externe dreiging voor de organisatie;
  • op grote schaal ontevreden personeel

Crisismanagement richt zich er op om in korte tijd grote belangrijke stappen te kunnen nemen, waarbij het doel is de situatie te voorkomen, afwenden of schade te beperken. Vervolgens zal er een plan moeten worden gemaakt naar een nieuwe situatie, waarbij er wederom groei kan worden gerealiseerd. Dit doe je met een groeiplan.

Scholtz Consultancy stapt in een crisis op directie niveau en zal samen met de directie kijken welke stappen er benodigd zijn voor een vervolg. Een belangrijk uitgangspunt is hierbij de wens van de directie/eigenaar, zoals de wens om een bedrijf kosten wat kost te behouden. We kijken samen realistisch of deze wens kan worden vervuld. Ten alle tijden richt Scholtz Consultancy zich er op dat er menselijk en eerlijk naar het volledig overzicht en stakeholders wordt gekeken. Denk hierbij aan medewerkers, bedrijfsvoering, leveranciers, klanten, partners enz.

Crisis wordt beheersbaar door

1. Overzicht

Samen creëren we een helicopterview over de volledige situatie en kijken op hoofdlijnen waar het fout gaat. Waar nodig zoemen we daarna in op de details.

2. Structuur

We brengen in korte lijnen structuur aan om te kunnen handelen en scheiden hoofd zaken van bijzaken.

3. Uitvoeren

We gaan direct over tot actie. Hierbij sturen wij anderen aan waar nodig.

Is er sprake van een crisis bij jouw firma?

Is er sprake van een crisis bij jouw firma? Samen pakken we het aan!